Scio testy - výsledky 8. třídy

Autor: Mgr. Tomáš Hromádka <hromadka(at)centrum.cz>, Téma: Informace, Vydáno dne: 06. 05. 2013

Žáci VIII. třídy zpracovávali celorepublikové srovnávací testy hodnotící klíčové kompetence žáků. Testů se zúčastnilo celkem 5249 žáků ze základních škol a víceletých gymnázií. Po zpracování testu obdrželi všichni čtyřstránkový komentář k výsledkům své práce s detailním rozborem všech svých dovedností a s pokyny, jak posílit své silné stránky a vypořádat se se slabými stránkami. Škola zpracovala pro své vlastní potřeby rozbor celkových výsledků třídy ve srovnání s ostatními základními školami a víceletými gymnázii. Rozbor výsledků celé 8. třídy najdete v příloze tohoto článku. Celkové výsledky třídy jsou ve srovnání s ostatními testovanými školami špičkové. Naše škola patří mezi 10% nejúspěšnějších škol v testování.

V testech byly hodnoceny následující dovednosti:
1. kompetence komunikativní (vyjadřuje schopnost žáka naslouchat názorům druhých a prosadit svůj vlastní názor)
2. kompetence sociálně-personální (vyjadřuje míru interakce žáka s ostatními, ochotu pomoci druhému a schopnost o pomoc požádat)
3. kompetence k učení (ukazuje motivovanost ke studiu a studijní schopnosti)
4. kompetence k řešení problémů
5. kompetence občanská (je méně založená na dovednostech a více na znalostech, ukazuje všeobecný přehled žáka v oblastech jako je kultura, ekologie, historie a politika)
6. kompetence pracovní (vyjadřuje žákovu schopnost dokončit již započatou práci)
Z výsledků vyplývá že výborné výsledky měli naši žáci v kompetencích občanské, pracovní a v kompetencích komunikativní, sociálněpersonální, k učení, k řešení problémů jsou výsledky průměrné.
Úroveň kompetencí naších žáků se blíží úrovni gymnázií, v případě kompetencí k řešení problémů, občanské a pracovní dokonce průměr gymnázií překonáváme. Celkem šest žáků dosáhlo extrémně nadprůměrných výsledků v testu.

SCIO testy obsahovaly i dotazníkovou část, která zjišťovala názory a postoje žáků v těchto oblastech:
1. sociální dovednosti
2. vyrovnané sebepojetí
3. pozitivní vztah k vlastní budoucnosti
4. pozitivní vztah ke kultuře
5. ekologické chování
6. tolerance a respektování ostatních
7. pozitivní studijní návyky

Výsledky napovídají mnohé o pozitivním klimatu ve třídě a jsou pozoruhodné a pro pedagogický sbor podnětné. Učitelé budou posilovat silné stránky třídy (pozitivní vztah ke kultuře, ekologické chování a pozitivní studijní návyky) a zaměří se zejména na sociální dovednosti a dále na vyrovnané sebepojetí, vztah k vlastní budoucnosti i toleranci a respektování ostatních.

Scio test VIII. třída 2012 - 2013



Scio test VIII. třída 2012 - 2013

Scio test VIII. třída 2012 - 2013

Scio test VIII. třída 2012 - 2013